Tolkcentralen
Tolkcentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder hörselskadade, döva och dövblinda kostnadsfri tolkservice. Tolk kan beställas till alla vardagliga situationer som till exempel sjukvård, tandläkare, familjeangelägenheter och fritid.
Vi arbetar med god tolksed och har tystnadsplikt.
Vi försöker så långt som möjligt att möta användarnas behov. Ibland kan det vara svårt att få tolk på grund av att många behöver våra tjänster samtidigt.
De mest belastade tiderna är mellan 10-12 och 13-15 vardagar. Det kan vara bra att tänka på när man gör sin beställning.
Kontakta oss via:
E-post: tolkcentralen@norrbotten.se
SMS: 010-333 43 43
Bildtelefon: tolk.lulea@ectalk.se (kl. 8.30-12.00)
Telefon: 0920-28 40 80 (kl. 8.30-12.00)
Är du i stort behov av tolk efter Tolkcentralens stängning, ring: 0920-21 11 68, begär tolkservice för döva.
Vid akuta nödsituationer ring 112.
Påminner om att boka tolk i god tid samt att eventuella avbokningar sker i så god tid som möjligt.
-
Telefontider
Måndag-Fredag 08:30-12:00 -
Telefonnummer
0920-28 40 80
-
Besöksadress
Robertsviksgatan 9, Stadsviken, Plan 3 -
Hitta till oss
Visa på karta, Tolkcentralen
Dina synpunkter är viktiga för att vi i hälso-, sjuk- och tandvården ska kunna förbättra vården och erbjuda en god kvalitet i ditt möte med oss.
Om du vill lämna synpunkter kan du beskriva vad som fungerat bra, sådant du är missnöjd med eller som du tycker behöver förbättras.
Det olika sätt som finns att lämna synpunkter på hittar du mer om på sidan Klagomål och synpunkter
Tolkcentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder hörselskadade, döva och dövblinda kostnadsfri tolkservice. Tolk kan beställas till alla vardagliga situationer som till exempel sjukvård, tandläkare, familjeangelägenheter och fritid.
Vi arbetar med god tolksed och har tystnadsplikt.
Vi försöker så långt som möjligt att möta användarnas behov. Ibland kan det vara svårt att få tolk på grund av att många behöver våra tjänster samtidigt.
De mest belastade tiderna är mellan 10-12 och 13-15 vardagar. Det kan vara bra att tänka på när man gör sin beställning.
Tolkcentralens verksamhet
Dina synpunkter är viktiga för att vi i hälso-, sjuk- och tandvården ska kunna förbättra vården och erbjuda en god kvalitet i ditt möte med oss.
Om du vill lämna synpunkter kan du beskriva vad som fungerat bra, sådant du är missnöjd med eller som du tycker behöver förbättras.
Det olika sätt som finns att lämna synpunkter på hittar du mer om på sidan Klagomål och synpunkter
Du kan hitta alla lediga tjänster under lediga jobb. Hittar du ingen tjänst är du välkommen att skicka in en spontanansökan.